keskiviikko 11. kesäkuuta 2014

Tulevaisuuden suunnitelmia ja haaveita

Päätin yhden kommentin innoittamana tehdä teille postauksen mun tulevaisuuden haaveista ja suunnitelmista, sillä nyt kun on valmistunut ylioppilaaksi niin tuntuu, että koko elämä on edessä. En oo kovin paljon puhunut täällä blogissa kyseisestä aiheesta, tai no.. tietty jotain on tullut mainittua.

Oon aina ollut sellainen ihminen joka miettii todella paljon tulevia asioita ja tapahtumia. Voisi sanoa, että oon suunnitellut mun elämän jo aika pitkälle! Mutta toisaalta, tykkään siitä että on haaveita ja suunnitelmia omalle tulevaisuudelle, en pystyisi elämään siinä mielentilassa, jossa ei tietäisi yhtään omasta tulevaisuudesta. En oikeestaan edes tiedä osaanko elää hetkessä, okei tietysti osaan, mutta aina sitä odottaa jotakin. Ainahan saa unelmoida, right?! Quote ''People wait all week for Friday, all year for summer, all life for happiness'' sopii aika hyvin mun ajattelutapaan. Pari viikkoakin sitten odotin innoissani juhlalauantaita, mutta tietysti se koko päivä oli upea ja elin hetkessä. ♥

IMG_0183

Näillä näppäimillä tiedän jo varmasti missä syksyllä haluan asua ja tulen asumaan, ja se on Helsinki. Olen hakenut eri kouluihin ainoastaan Helsinkiin nyt keväällä, mutta mulla on vaan sellainen tunne, että en pääse mihinkään sisään ja se ei oikeestaan edes haittaa mua. Välivuosi kuulostaa ihan mielettömän hyvältä tässä vaiheessa, pääsisin tekemään mallintöitä oikein urakalla ja hankkisin varmaan myös toisen työn siihen sivuun. Mutta kyllä mä sitten vuoden päästä hakisin tietenkin uudelleen kouluihin ja siinä vaiheessa tietäisin varmasti mitä haluan opiskella vaikka tälläkin hetkellä kiinnostaa moni ala. Oon myös aika varma siitä, mitä haluaisin tehdä välivuoden aikana, ainakin töitä, matkustaa Aasiaan mahdollisesti alkuvuodesta 2015 ja nauttia siitä, että saa asua pääkaupunkiseudulla kaikkien palvelujen lähellä, sillä olen niin kauan halunnut muuttaa Helsinkiin kuin muistan! Nyt mulla ei ole siihen mitään estettä enää :)

IMG_0367

Ehkä täydellinen aika muutolle Helsinkiin olisi elo-syyskuu. Ehtisin keräillä rahoja muuttoon koko kesän aikana ja etsiä sitä asuntoa.
Syksyllä muutenkin aina alkaa se ''uusi'' ajanjakso elämässä! Tai ainakin mulla :)

Mua kiinostaisi myös mielettömästi ulkomailla opiskeleminen. Ollaankin äidin kanssa pohdittu, että lähtisin opiskelemaan Uuteen-Seelantiin, missä myös isäni asuu, joten majoituksesta ei olisi ongelmaa. Oon jo yhden kerran käynyt Uudessa-Seelannissa ja koko maa oli aivan upea, joten opiskelu siellä olisi mahtava juttu! Kaikki ne uudet kokemukset ja ystävät ympäri maailmaa... Wau. En oo ihan vielä ottanut selvää kaikista opiskelumahdollisuuksista siellä, mutta pikkuhiljaa! Myös EF:n kautta 9 kuukauden lukukausi kiinostaisi :) Hei, ne ketkä siellä ruudun toisella puolella ovat opiskelleet tai asuneet Uudessa-Seelannissa niin kertokaas kokemuksianne? :)

IMG_4285

Toivottavasti saitte vähän hajua mun tulevaisuudesta, vaikka ei mikään kovin pitkä postaus ollutkaan. Myös bloggailu kuuluu ehdottomasti mun tulevaisuuteen ja toivottavasti saan jatkaa blogin kirjoittamista vielä pitkän aikaa, sillä tämä harrastus on erittäin tärkeä mulle :)

5 kommenttia:

  1. En suosittele kyllä mitään ef vaihtoja enää korkeakouluvaihteessa. Monessa amkssa ja yliopistossa vaihto kuuluu opintoihin ja ne saadaan liitettyä tutkintoon eikä se ole vain vähän erilainen loma jossain, vaan oikeaa ja hyödyllistä opiskelua. Kaikenlisäksi verrattuna maksettuihin vaihtoihin se on hyvinkin edullinen (lähes ilmainen tietysti kulut asumisesta yms järjestelyistä)

    VastaaPoista
  2. Olet niin kaunis!! :) Kivoilta kuulostaa suunnitelmat, elo-syyskuussa vaan taivaa vuokrakämpät olla aika suuressa kysynnässä, koska yliopistot ja amkit alkaa tohon aikaan. Mut toi Uusi-Seelanti kuulostaa mielettömältä mahdollisuudelta, haaveilen itsekin, että pääsisin joku päivä matkustamaan sinne! :)

    VastaaPoista
  3. Hei tää nyt ei liity mihinkään mut ootko harrastanu pienenä balettia?

    VastaaPoista
  4. Saanen huomauttaa, että Uudesta-Seelannista saa nimenomaan uusiseelantilaisen tutkinnon, ei sen kansainvälisempää kuin Suomestakaan. Tuition feet on kansainvälisille opiskelijoille about 20 000€/vuosi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai Uudessa-Seelannissa ei ole missään yliopistossa yhtäkään international bachelor-tutkintoa? :) Aika hassua, olen nimittäin itse opiskellut Tallinnassa juuri kansainvälisen tutkinnon, niin tuntuisi kyllä tosi oudolta että koko Uudesta-Seelannista ei löytyisi yhtään kansainvälisen tutkinnon tarjoavaa instituutiota.

      Sofia, sulla on upeita haaveita ja suunnitelmia! Toivotan sulle oikein paljon tsemppiä ja onnea!!:)

      Poista